24.8.2014

Äntligen

Voisin itkeä onnesta: sain vihdoin kuvia ladattua! Elämällä on taas tarkoitus ja voin huokaista helpotuksesta. En edes tiedä mitä kautta nää tänne latasin, mutta pikkuvikoja.

"Koeviikko" on nyt sitten ohi! Tein kyllä vain 2/4 kokeista, koska meidän piti tehdä vain enkun ja matikankokeet joten MIC (se leffajuttu) ja historia jäivät tekemättä. Enkku meni itteasissa ihan hyvin, sain jopa ihan hyvi vastauksia (pelkkiä esseitä) kirjoitettua. Matikan tiesin menevän huonosti, koska a) olin tullut kesken kurssin mukaan ja b) se oli pitkän matikan tasoa ja mulla on Suomessa lyhyt matikka.. Sain sentäs tehtyä sinne jotain laskuja..
Kävin myös ostoksilla saksalaisten vaihtarikamujen kanssa (ei, ne ei puhuneet koko ajan saksaa keskenään) ja löysin ittelleni mekon ja kengät School Balliin! Oon nin ylpee ittestäni ja rahaa palo vähän lisää kun ostin vielä uuden takinkin hups... Sen jälkeen oli aika tuskasta kävellä kotiin sateessa/tuulessa ylämäkeä kipeenä, mutta olihan se sen arvosta.
Ensi viikolla on vielä normi kouluviikko, ja lauantaina on mun synttärit wuhuu. Saa nähä mitä tekemistä sillon keksin, ainakin aamun oon reenamassa.. Mutta sitä seuraavalla viikolla oon vain pari päivää koulussa, koska lähen keskellä viikkoa (keskiviikkona?torstaina?) Aucklandiin! Se on siis ihan tuolla pohjoisessa, ja sinne ajaa, mitä, 10h.. Mulla on siellä kisat, joissa sitten pyörähtää koko loppuviikko. Yövytään muiden meidän seuralaisten kanssa jonkun paikallisen luona. Oli muuten aika jännää kun luin sähköpostista siihen liittyviä juttuja, ja mun nimi oli Mya from Finland. Vois elää tolla nimellä koko loppuvaihtarivuoden.

Oon tainnu valittaa tästä mun reenimäärästä ennenkin, mutta valitan vähän lisää: Suomessa mulla on joku 4 kertaa viikossa alle 2h reenausta, mutta täällä onkin vain perjantai ja sunnuntai vapaapäivä ja lauantain reenit kestää yli 3h. Noh, ei ainakaan tule niitä kuuluisia vaihtarikiloja tällä menolla. 

En käsitä miten nopeasti aika voi mennä. Pienellä mittakaavalla: vastahan mä en jaksanut nousta maanantaina kouluun ja nyt on taas maanantai? Viikonloppu menee ihan liian nopeasti as always, mutta jotenkin se kouluunmeno on ihan eri asia kuin Suomessa. Ehkä siksi koska sulta ei odotella liikoja ja meno on niin rentoo (äiti ja iskä kyllä mä keskityn kanssa). Suuremmalla mittakaavalla: Kun on ton School Ballin aika joka tuntuu olevan ihan pian niin oon ollu täällä jo 2kk?? Ja muistan vielä elokuun alun ja vastahan mä tonne kouluunkin menin. Jos kuukaudet menee näin nopeeta niin kohta ihmettelen että mistäs ihmeestä toi joulu tänne hyppäs. 

kuorista tuli mieleen: katoin että joo doctor whon uus jakso tulee 24.8 ja päättelin et se tulee tietenkin illalla, mutta olin niin tyhmä etten tajunnut että sehän tulee brittien aikaa launtai-illalla eli mun sunnuntaiaamuna joten nukuin ihan tyytyväisenä sen ohi :'(


1 kommentti:

  1. Hellooou Maija mitä reenejä sulla siis on, mitä teette? Ja hieno toi vika kuva xD

    VastaaPoista