31.8.2014

300814

Viime tiistaina mun hostiskä tuli hakemaan mua koulusta ja hyppäsin etupenkille, jossa oli paketti. Oli kuulemma tullut postiin, ja lähetyspaikkana oli Suomi!
No, jaksoin kotiin asti ilman sen avaamista, mutta heti kun pääsin kotiin niin lähes revin sen auki. Viis päivää ennen mun synttäreitä hups..

Kiitos siis äiti, iskä, Jussi ja Liisa tästä mahtavasta synttäripaketista! Ei ole vielä kaikki suklaa mennyt mutta salmiakit meni aika nopeesti.. Tarjosin mun hostvanhemmillekin ja ne vaan sano että "hmmm...interesting" :d 

MUTTA itse syntymäpäiväni, lauantai 30.8, oli varmaankin paras synttärini tähän mennessä. Oon aina olllu vähän sellanen pieni lapsi joka odottaa synttäreitä kuin kuuta nousevaa ja olin maininnu jo kaks viikkoo takaperin hostvanhemmilleni mun synttäreistä. Lauantai-aamuna nousin siis vähän enne kasia ja ryntäsin vaan alakertaan yöpuku päällä ja mulle siellä paljon onniteltiin. Vedin paahtoleipää ja teetä naamaan ja lähdin aina niin ihaniin lauantain aamureeneihin. Tanja, saksalainen vaihtarikaverini siis joka on aloittanut miekkailun täällä, ryntäsi halaamaan mua ja onnittelemaan ja pahoitteli toosi paljon ettei ollut tehnyt mulle kakkua. Kortin sain siltä kuiteski ja haleja pitkin reeniä, joka oli muuten rankin ikinä koska tehtiin 2,5 h pelkkää jalkatyötä ja mun jalat tärisi sen jälkeen.. No, sielläkin kuitenkin onnentoivotuksia sateli mutta kielsin kaikkia laulamasta mulle tseh.
Reenien jälkeen kävin kotona suihkussa, vaihdoin vaatteet, söinja sitten me (minä+ hostisä ja hostäiti; mulla ei siis ole sisaruksia) lähdettiinkin kohti kaupunkia. Tarkotuksena oli siis mennä ELOKUVIIN mitä mä oon jo pitkään halunnut tehdä täällä, koska Suomessa käyn suurinpiirtein 2-6 kertaa kuukaudes leffas.. 
Leffasali oli varmaan suurin yllätys: se oli aika pieni, siellä ei ollut penkkejä vaan vähän niin kuin sellasia pieniä sohvia missä istuttiin hienot shampanjalasit kädessä. Itse söin jäätelöä enkä tuntenut kuuluvani sinne. Leffana oli siis Woody Allenin Magic In The Moonlight, joka oli ihan kiva ja josta ymmärsin jopa kaiken. 
Leffan jälkeen käveltiin Wellingtonin ravintolakatua edestakasin ja koitettiin löytää jotain paikkaa jossa syödä. Löydettiin lopulta ruokapaikka, jossa sitten tilattiin ruuat ja kilisteltiin laseja. Ruuan jälkeen mentiin ostaan lisää jätskiä ja käveltiin muutenkin Wellingtonin iltakadulla.
Kotiin tultiin aika myöhään, ja mun jalat teki kuolemaa aamun reenin ja kaupunkikävelyn jälkeen. Nukkumaan menin kylläsenä ja onnellisena ja 17-vuotiaana.

Tänä aamuna sain sitten kakkua kun eilen ei ehditty ostaa. Lopun päivän löhöilin ja siivosin. Viikonloppu oli mitä mahtavin, suuntaan huomenna hyvällä mielellä kouluun. Mulla on koulua vain maanantai ja tiistai, koska aikasin keskiviikkoaamuna  lähen kohti Aucklandia ja Secondary School Championshipsejä, edustaen Wellington High Schoolia :-)

1 kommentti:

  1. Sun elämääs on kiva vakoilla täältä. Ootkin koht ollu siä 2kk. Aika menee nopeasti!! Onkos siä hyvännäkösiä miehiä?? Et oletko iskeny silmäs jo ;)
    T. Emmi THE SERKKU

    VastaaPoista